About

Lubię jeść, ale nie lubię przygotowywać skomplikowanych dań. 0.5h to w mojej ocenie maksymalny czas przygotowywania potrawy, żeby gotowanie było nadal przyjemnością;)

Blisko 20 lat wegetarianizmu, a potem weganizmu,  nauczyły mnie cenienia prostoty i praktyczności w kuchni. Tu po prostu nie ma wyboru, bo trzeba jeść często, gdyż dania są mniej kaloryczne niż tradycyjne a dania przygotowuje się ze świeżych produktów. Trzeba się było także nauczyć przygotowywać dania warzywne, które można zabrać ze sobą np. do pracy i które nie stracą w tym czasie walorów smakowych i estetycznych.

Jest to strona użytkowa, która powstawła głównie dla mojej wygody, a wynikająca z braku systematyczności w notowaniu przepisów oraz z ułatwienia wymiany przepisów z osobami, które próbują od mnie uzyskać jakieś wskazówki kulinarne lub przepisy. A  że najmniej efektywne jest robienie powtarzalnych rzeczy za każdym razem od nowa, i aby było to zgromadzone w jednym miejscu, a najlepiej jeszcze tak zautomatyzowane, że nie wynika mojego działania w procesie, padło na przechowywanie w „chmurze”. A skoro już korzystać z cloud computing, to od razu  udostępnić zapisaki publicznie, może przyda się to komuś jeszcze;)

Potrawy są głównie ze świeżych produktów, łatwo dostępnych. Dania przygotowywane są w oparciu o ich wartość odżywczą a nie kaloryczną. A wtedy jedzenie i zdrowie wydają się iść w parze.

Wegańskie dania? A co niedoborami białka, wapnia czy witaminy B12?

No cóż, to mity. Jest teraz tyle bardzo odżywczych produktów wegańskich bogatych w te elementy, że jest to śpiew przeszłości.

Tu doktor nauk medycznych, reumatolog a równocześnie pacjet chorujący na RZS i stwardnienie rozsiane odpowiada na większość pytań notorycznie stawianych weganom:

  • Przy zmiennej, świeżej i różnokolorowej diecie u dorosłej zdrowej osoby nie powinna wystąpić potrzeba suplementowania.
  • Należy korzystać trochę ze słońca dla witaminy D i przyswajalności wapnia. Można sięgnąć po glony – surowe lub suplementy typu chlorella i spirulina (jeżeli ktoś nie lubi smaku glonów) aby uzupełnić witaminę B12.
  • Aby dostarczać organizmowi wapnia spożywać zielone warzywa kapustne np. brokuły, jarmuż, zielony jęczmień.

Wydaje się, że w dobie dzisiejszego dostępu do wiedzy i badań jest to dość proste, jednak szum informacyjny jest ogromny. Aby oddzielić ziarna od plew, i odnaleźć fakty zobacz co myślą na ten temat profesjonaliści, dietetycy – zapoznaj się z pdf dostępnym na tej stronie – Stanowisko American Dietetic Association

Dodatkowo pamiętajmy, że od 2010 r. leczenie żywieniem jest uznane jako metoda leczenia taka sama jak metoda wszczepienia bypassów, tyle że wszczepienie to niebezpieczna operacja ze wszystkim skutkami ubocznymi kosztująca 20 tysięcy dolarów. a leczenie dietą, przywraca zdrowie i kosztuje tylko 2 tysiące dolarów. I teraz w USA programy medyczne w ramach ubezpieczenia refundują tę metodę na równi z operacją.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s