Serek z migdałów – pieczony lub twarogowy

Smak docelowy oraz konsystencja chyba mają najbliżej do fety (albo jej wspomnienia, bo tyle lat już nie jadam nabiału..) W każdym razie, smakuje wybornie:) Można go też nie piec i wykorzystać w formie surowej zamiast serka twarogowego.

Wykorzystałam przepis na Baked Almond Feta ze strony http://www.maplespice.com/, który zresztą autor zaczerpnąć z jakiegoś innego miejsca. Ale naprawdę warto, aby przepis zawitał do nas.

Jakiś czas temu zaopatrzyłam się w brytyjskie miarki  -Cups, Tbl and tsp. Mają też od razu napisaną pojemność na uchwytach. Jakoś dużo przyjemniej odmierza mi się tak składniki 🙂

Składniki:

  • migdały bez skórki -150 gram (1,5 cup).
  • olej z oliwek – 3 łyżki stołowe (45 ml)
  • woda – 1/2 cup – czyli 120 ml
  • sok z 1/2 dużej cytryny – ok 60 ml czyli 1/4 cup
  • czosnek – 2 ząbki lub mniej wg uznania
  • sól –  wg uznania, dałam ponad 1/2 łyżeczki. Lepiej mniej, spróbować i dosolić na końcu wg preferencji.

Przygotowanie:

  1. Migdały w skórce należy zblanszować i obrać ze skórki. Najlepiej obrane namoczyć na 8 godzin, ale można też wykorzystać suche (nawilżą się w czasie przechowywania w lodówce – pkt 4 poniżej).
  2. Wszystkie składniki wrzucić do blendera i utrzeć na jednolitą masę.
  3. Przełożyć na sitko wyłożone gazą i wycisnąć nadmiar wody. Zawinąć ściślę w gazę.
  4. Wstawić do lodówki na 8-12 godzin – zostawić paczuszkę na sitku do odcieknięcia nadmiaru wody.
  5. Przełożyć do naczynia żaroodpornego.
  6. Włożyć do nagrzanego piekarnika – 180  st. C na 40 min. Na ostatnie 10 min. podnoszę temperaturę do 200 st. C, aby się zarumieniło. Pojawiają się też pęknięcia na powierzchni.
  7. Podawać na zimno jako dodatek do kanapek lub na ciepło jako dodatek do sałatek.

Uwaga:

  1. Można zrezygnować z fazy pieczenia. Uzyskujemy, wtedy serek twarogowy, który można wykorzystać jako dodatek do kanapek.
  2. Można przygotować masę wieczorem z suchych migdałów i po przechowywaniu w lodówce upiec następnego dnia. Albo można namoczyć migdały wcześniej i można skrócić fazę w lodówce do 1 godziny.
  3. Aby pozostać w wersji RAW, można także gotową masę, zamiast piec skorzystać z suszarki do żywności.

Czas:

  1. blanszowanie migdałów – ok 15 min (zalać gorącą wodą na 2-3 min w zależności od tego jak łatwo odchodzi skórka) i obrać ze skórki
  2. namoczenie migdałów – ok 8 h + min. 1 godzina przechowywania gotowej masy w lodówce (utwardza, wiąże masę); ALBO gdy robimy z suchych migdałów -przechowywanie w lodówce celem odciśnięcia wody – 8 h
  3. przygotowanie masy – ok 15 min

 

 

 

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s